Oldalak

2018. április 6., péntek

Az élet mégis szép!

Tegnap is feküdtem eleget, s kertészkedtem eleget. Az eső nagy úr, bekényszerített, pihenésre késztetett. Normális ember mércéjével így sem sokat tettem.

Ma reggelre mindenem fájt, mozdulni sem tudtam. Aztán kimentem A KERTBE, ami kicsi, és kezdetleges, és semmi, de nekem a kertek kertje és a világ közepe. S lám elkezdtem feltöltődni erővel.A hogy ide -és odanéztem láttam mit kell tenni, mit kiásni és átültetni, s röppent a fájdalom, fáradtság.

 Ez a felébresztő látvány: az arany és bordó színekben rügyező borbolyák és a spirea. Ekkor mondtam azt, érdemes küzdeni, elfáradni.

  

 


Ezt a csodálatos hátteret a szomszédban vajon mikorra sikerül eltakarnunk?

 A fenti tüdőfű a kedvenc erdőnkből, a lenti kertészeti. Amilyen jelentéktelenek úgy kedvelem őket. Tán mert elsők? Tán a virágaikért?


 Innen kiszedtem az összes megmaradt tulipánt, s átültettem ide és oda. Megmaradnak-e? Viszont kaptak egy esélyt, mert valaki a többi hagymáját szorgalmasan elrágta odalent.

 

A neve nem jut eszembe, valami kínai.... egész télen fehér takaróban volt. Megúszta.


 Nagyon hálás virág.





Egy szőlőhegyi kirándulás emléke tavalyról.


16 megjegyzés:

  1. Milyen sok minden nyílik már nálad ! Az én udvarom kicsit hátrányos helyzetben van, későn és kevés napot kap így tavasz elején (hogy aztán nyáron meg kemencévé változzon).
    De nagyjából én is készen vagyok a kezdeti munkákkal, elszórtam a magokat, most már "csak" várni kell.
    Amúgy meg pont úgy vagyok, mint te, elég nehezen "indultam neki" a kertészkedésnek, de aztán hamar "bejáródtam"... :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még a málna, eper,fűszerkert hátra van. Itt akkora volt a gyom, lépni kellett.

      Törlés
  2. Szenzációs ötlet a madárkás itatóban a kövirózsa. A japánkert pedig csodálatos. Mindig szeretem nézni a kertedet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudod Györgyi szétfagyott, így jött az ötlet mire használjuk. Került hozzám több tízéves kerámia cipő és kehely, hasonló sorsra jutottak. Így nem kellett kidobjam. A lakásomnál díszítik az erkélyt, ablakpárkányt kövirózsával.

      Törlés
  3. Szerintem soha nem érdemes hasonlítgatni.
    A képeid mindig kedvesek, főleg azoknak, akiknek a kertet legfeljebb pár cserép virág pótolja az erkélyen.
    A végén úgyis mindig bebizonyosodik, hogy a kert nemcsak elveszi, de vissza is adja az energiát.

    VálaszTörlés
  4. Ugyanígy érzek én is! Elég kimenni a kertbe, rögtön megakad a szemem valamilyen tennivalón (van belőle bőven) és mindent elfeledve elkezdem a kedvenc időtöltésem, megfeledkezve minden fájdalomról. Igaz, befelé már szint négykézláb jövök.
    Az a hunyor csodaszép! Nekem csak egy halványzöld színű van, de ha a szemem elé kerül, akkor biztosan velem fog jönni néhány színű.
    Jó munkálkodást, szép napot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nézd meg online kertészetekben. A bordót szerintem piacon vettem. Egy éve.

      Törlés
  5. "...ami kicsi, és kezdetleges, és semmi, de nekem a kertek kertje és a világ közepe. " - de tetszik ez a megjegyzésed! én pontosan ezt érzem.

    A sok puccos, modern, mértani pontossággal elhelyezett fák/bokrok és egyéb növényes kertekhez képest (szépek azért azok is, mert zöld felület és csak vannak benne fák, bokrok...) az enyém kis silányság, de én így szeretem!!! :) összevisszaság, keveredés, ide dugok valamit, oda ültetek egy évelőt és így jó nekem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A miénk, a tiéd, az enyém. Mi küzdünk érte, mi örülünk neki.

      Törlés
  6. Kedves holdgyöngy!
    A kerted csodás, és tényleg sok virágod van, ami már nyílik! A KERT, egy külön részünk, és mégis egy velünk. Hogy mennyire igaz: néhány napra elutaztunk "pihenni" Hazajöttünk, és....kimentünk kertészkedni! Pedig csak akkor kellett volna igazán leülnünk, és kipihenni a pihenést! Apropó, madárkás itató! Nekem is van,uilyen és képzeld! Fagyok után vittem ki, nem oly régen. És mit látok, pár napja, darabokban áll. No ezt így nem értem, de mindegy is, de ugyan így áll nekem is. Sajnálom, mert a madarak szerették!
    És végül, szeretném neked megköszönni a mindig kedves szavakat, a látogatásokat. Sajnos nem látom, hogy üzenetem van, így sokszor nem is nézem. Nem oly régen mégis rákattintottam a moderálásra várókra ( amit ki kéne jelezzen) és látom, hogy kétszer is írtál. Válaszoltam is, de inkább külön is megköszönöm itt, mert így biztosan látod:-)
    Üdv

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gitta, örülök, hogy írtál. Az enyém így lett virágtartó, hogy szétfagyott, annyira, hogy a vizet már nem tartotta meg. Most az oldala dőlt ki kicsit, de még tarja magát- A másik kettő kint van a növények közt, földi itatónak. Télen az ablakpárkányon dísz vagy magot tettem bele, bár a madarak nem találtak rá. Mellette a régi itatónk (ami szintén szétfagyott) madarai. Nézd meg a beállításokat, értesít, akkor ha írnak, hozzászólnak.

      Törlés