Oldalak

2018. február 2., péntek

A tegnapi nap

megint kiütött, szörnyűek nekem ezek a frontok, főleg, ha hűl az idő, előtte.

Volt fél napig gépem, aztán nem jött be a net. A szerelő késő este ért rá, telefonon keresztül próbáltam beállítani, semmi. Miért van az embernek "józan paraszti esze"? Eszembe jutott nézzük meg a rutert, nem tudom honnan. Az uram gépe ment, mert az bele van dugva, kiderült a ruterral van gond. Már ki sem vártam míg többszöri dugdosás, ki és bekapcsolás után végre lett net, nem kell sem szerelőt  sem szolgáltatót hívni.

Ma reggel van net és laptopom is működik. Megszoktam, ha olvasok bármit, s nem tudok bármit , keresek, ez legtöbbször -Murphy törvény alapján- akkor szokott bekövetkezni, ha lekapcsolom a gépet, ne menjen egész nap.

Kihoztam  a könyvtárból Borsos Miklós: Visszanéztem félutamból c. életrajzi írását. Jól ír, érdekes élete volt Nagyszebenből indulva Győrön keresztül. Mennyire meghatározó a család, az eredet, a környezet, az örökségek. A tartás. Az ügyesség. A szorgalom, a saját utunk felismerése, ahogy autodidakta módon művész lesz belőle. (Legalábbis eddig ez sejthető, most költöztek vissza Magyarországra. (Nem könnyű ott(Nagyszeben) büdös magyarnak, itt pedig meneküttnek lenni.) Hogy miért került a könyv kezembe? A felesége könyve ürügyén. Kíváncsi voltam amit Kéry Ilona leírt, ő hogy élte meg? KI is rajzolt, így ismerkedtek meg. (Nagyon tetszik a feleség műveltsége, érdekelt honnan jött ő is.) Ahogy a férj leírta: mennyire sokoldalú a kertművészet, s ennek  a felesége mestere volt, ebben tudott, mint művésze kertjének kibontakozni. No, meg persze férjét menedzselni, ha ez akkor így nem is hangzott el, e szóval, mert ő végtelenül tudott belemerülni művészetébe, elkelt mellé a gyakorlatias társ. (Kicsit előre is beleolvasgattam mihelyt kezembe fogtam a könyvet..., no meg az ember a neten is keresgetett.)

a http://www.balatontipp.hu/balatoni_latnivalok/tihany_-_kogart_kiallitasok_-_egy_igazan_negy_evszakos_program_-_20151022__/

 http://www.amiotthonunk.hu/haz-lakas-kert/kertem-viragom/5728-ahol-megallt-az-ido

E tavaszias télben vagy télies tavaszban legyen szép péntekünk!(S erős, egészséges napunk, ha lehet ebben az időben - mondaná Füles.)

5 megjegyzés:

  1. Lánykorom meghatározó könyve volt ez a kettő: Kéry Ilonáé és Borsos Miklósé. Néhány éve megkerestük Tihanyban a házukat, évtizedek áéma valósult meg a könyv alapján. Természetesen egészen más volt a valóság: beépült teléjesen körülöttük a környék,ahogy ez már lenni szokott. Mivel nem volt gyermekük, egy távoli,külföldi rokon tulajdonában van a villa. Jó volt bekukucskálni.:)
    A frontoktól én is rettentően kivagyok. Jó lenne valami enyhítő szer ellenük. Sajnos az Antifront csepp sem használ,de azért beveszem még a maradékot-hátha. Már nagyon ritkán van migrénem, de most elkapott rendesen.
    Legyél jobban, kívánom!

    VálaszTörlés
  2. Én is úgy vagyok, ha kikapcsolom a gépet, rögtön eszembe jut, mit is kellett volna még megnéznem :)
    Érdekes lehet két nézőpontból is bepillantani az életükbe.

    VálaszTörlés
  3. Tegnap nálunk is volt a szerelő, a mi netünk is vacakolt. Nem talált semmi hibát, csak a rutert frissítette és megmutatta, hogy legközelebb hol és hogyan kell frissíteni.
    Én is nagyon érzékeny vagyok a frontokra, mindegy hogy melyik jön éppen. Mindenem fájt ma. Nem is csoda, mert vacak esős idő van.
    Jobbulást neked!

    VálaszTörlés
  4. Betegségről írnék. Járvány van. Második hete köhögök, vacak nagyon. Átérzem a nyűglődésed.

    VálaszTörlés
  5. Örvendek, hogy nem csak nekem van bajom a gépemmel :-)
    Valami "rontóvirus" van a levegőben. A sok rosszullét talán ezzel az őrületes Hold-közeliséggel, meg a hideg fronttal is magyarázható.

    VálaszTörlés