Oldalak

2017. július 12., szerda

Már nem versenyzek az idővel,

meg kellett tanulnom sodródni vele. Nehéz lecke volt. Ha nem hajt határidő, feladatok engedem folyni. Ha pedig ezek hajtanak, néha tudomásul kell venniük a korlátaimat. Ilyen ez a mai nap is.  Reggel fogta is a szárnyaim a "halál". Aztán összekaptam magam, felfőztem a baracklekvárt. Később összeestem, kicsit feküdtem, s a közben már összrakott bejegyzést most az útjára engedem. Majd fekszem délután.

Tegnap megnéztem Az aranytó c. filmet, a Videán. Ismét élmény volt. Délutánra könyvem lesz. Már ismét "húzza a szárnyaim a halál". Front van. Akkor engedek a pihenésnek. Ideje van.

Mályvák a ház előtt, a Zsebi kertben, a rézsün, mindenféle színekben. A kedvencem a fehér. 

 
 
 Látszik még a szirmokon az éjszakai nagy eső nyoma.


 Nagy vihar volt, gondolom, mondanom sem kell. Rájuk nézek, s mindig apám üdülőfaluja jut eszembe, az utcák telve voltak velük. S nagyon szeretem Weöres Sándor versét is, gyermekeim, unokáim állandó altatója volt.


  Nincs köztük két egyforma, s őrzik még a kapolcsi napok emlékét. Kedves szállásadónktól hoztunk többet pici palántaként.



Trombitafolyondárok. Ezt a kisvirágút próbálom egy oszlop köré összekötve nevelni.



 A kerítésre futó, nagy virágú.



Bíbor kasvirágok:

 Lómentával társulva.


 S csodák csodájaként macskamentesen virulva.!!!


Nyári orgona, megbolondulva, vagy 50 cm-es virágzattal.

 Ráadások:


Bugás hortenziák kinyílóban.



 Fehér lufivirág, pompájában.
E rózsát ki kell emelnem. Negyedik helyén van, nagyon rossz helyen. A nád/gyöngyvessző szinte takarja, de élni és nyílni akart. Hatalmas feje volt, csak egy virágot hozott, de azzal kitett magáért. Majd keresek egy új helyet neki. Most csak a csodálatomat fejeztem ki. 


13 megjegyzés:

  1. Mesekerted van Neked Aniko! gyonyoruek a viragaid,mind!

    Alaptulajdonsagom,hogy engem nem lehet siettetni,,semmilyen indokkal..orulok,hogy Te is engedsz magadnak..pihensz ha kell..vigyazz magadra,mert magunkra csak mi tudunk..a filmet lehet en is megnezem:)

    kuldok egy nagy olelest,puszi!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ágnes, van még egy film, de egyszerüen nem ugrik be, hogy melyik. A környezet hasonló. A kerttel van munka, de szeretem, viszont most front van, kinyúltam.

      Törlés
  2. Ha eszedbe jut ird meg:) amugy meg csak pihenj, megvar minden:)

    puszillak:)

    VálaszTörlés
  3. Jó volt sétálni a kertedben drága Druszám!

    VálaszTörlés
  4. Miért is kellene az idővel versenyezned? nyilván költői kérdés volt csupán... Nem is tudtam, hogy azt nyári orgonának hívják! mindenütt van. Én azonban valóban találkoztam nyári orgonával egy augusztusban, méghozzá egy fölégetett terület egyetlen megmaradt bokrán csücsült. Egészen addig, míg én el nem hoztam vizes szalvétába burkolva, vigyázva rá másnapig, amíg le nem tudom fényképeztetni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudod, Isabel nyughatatlan vagyok, ha látom, hogy tennivaló van, nem bírok magammal. Ebben az egészségem, s most ez a durva front korlátoz.

      Törlés
    2. azt látom s érzem, hogy nyughatatlan vagy, és nagyon sokat csinálsz, például a templomfényképezések is. Én még végignézni sem vagyok képes a sok fotót. Kertet én is szerettem volna - régen. Nem mintha nem szeretnék most is kiülni, csakhogy a gondozásukat nem bírnám.

      Törlés
    3. Isabel, a templomokat szeretm, nekem örömet adnak, s ha már elmegyek a világ végére, ahova ki tudja eljutok-e még, csak lejárom ami fontos. A baj, hogy nem tudok mérlegelni, mennyit is mutassak meg?

      Törlés
  5. Hogy bírod a nagy kertet és merre van?

    Nyári orgonáimat sajna kinyírtam, helyesebben túlságosan lenyírtam, pedig pazar pillangó csalogató volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Márta, ezeket tavasszal kb. 20-30 cm-re metszettem vissza. A meleg lehet az oka inkább, nem?

      Törlés
  6. Csakhogy én majdnem tövig, mert olyan óriásiak voltak....
    Két bokorral végeztem - sajna.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudod, tavaly, mert valahol olvastam, a rózsát vágtam vissza, majdnem tíz centi alá. Féltem, izgultam, de győzött, kinőtt. A kert nem olyan nagy, csak a kivágott tuják miatt kissé furcsa most még, majd pár év és beáll. Alkalmazkodni kellett a meglévőkhöz, már az addig kialakítot kerthez. S persze, csak addig nyújtózkodni, míg az ember bírja. Sokat lehetett volna és másként is csinálni, nem vállaltuk be. Hátul még hosszú a telek, de konyhakertet nem igazán művelünk, inkább gyömölcsök vannak. Így is épp elég.

      Törlés